tisdag 28 februari 2012

Hyllning till det fula

Idag har jag åkt buss ut till ett industriområde där jag haft jobbmöte nästan hela dagen. Jag fick leta mig fram över motorleder, längs rondeller och vid kanten av trafikerade vägar för att komma fram, det var en bit att gå mellan busshållplatsen och företaget. Det var märkligt nog lite härligt med allt det fula. Fula tråkiga hus var det också, både industrilokaler och hyreshus på andra sidan. Och vädret var grått. Och det enda färgglada var en Preem-mack som inte sålde busskort, men där jag uthungrad köpte en vaniljyoghurt med müsli som jag svepte medan jag klafsade i leran till busshållplatsen på väg hem.

Jag vet inte om det berodde på att miljön matchade min sinnesstämning eller om det bara var skönt med ett avbrott från kontoret, men det var så befriande. Jag vill fortsätta traska längs motorleder. Imorgon ska jag unna mig att gå till jobbet tror jag, då får jag nog min dos av trafikerade vägar.

P.S. Nej, det är inte vår. Oavsett temperatur är det inte vår i februari. Det är senvinter, möjligen med inslag av lite växthuseffekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar