måndag 13 februari 2012

Gillar min skjorta

Idag har jag haft viktigt möte i barnskjortan. Det gick utmärkt, jag spelade yrkeskvinnan bra utan en tanke på åldersmarkeringen i nacken.

Sitter på bordet.
Jag ska fortsätta köpa barnkläder till mig själv tror jag. Åtminstone när det är på rea i hög kvalitet (och gärna ekologiskt, då), det blir extra ekonomiskt. Förresten är den jätteskön, skjortan, i tjock bomull. Jag har varit lite rädd för skjortor tidigare, kännt mig för uppklädd och proper (gillar inte proper, tror att jag ser ut som en snobb då). Och antagligen mest ägt jobbiga figursydda sladdriga elektriska H&M-skjortor. Men riktiga bomullsskjortor är ju sköna. Glöm stretch, trikå och polyester, skrynklig bomull är grejen. Lediga skjortor till vardags, lite som det var förr, när skjortan var vardagsplagg för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar