onsdag 8 februari 2012

Utsikt från mitt fönster

Det finns en stor fördel med den här tiden på året. Nackdelarna är väl välbekanta (sjukor, sjukor, sjukor och kyla). Men fördelen är att morgonljuset börjar alldeles lagom tidigt för att man ska kunna sova utan persienner. Jag älskar att sova med utblick, och om man dessutom får möjlighet att vakna av dagsljuset (inte än, men snart) så är min morgon gjord. Just nu är min utsikt full med himmel, (liten) skog, hustak, gatlyktor och lite stadsljus en bit bort. Jag bor ganska högt så jag har bra överblick, jag sitter i min holk och spanar ner på någon frusen stackare som hastar mot porten, en ensam bil, en hund med en husse. Fridfullt. Och så länge fönstret är fritt har jag ett öga öppet mot världen därute.

2 kommentarer:

  1. Låter som väldigt vackert, utsikt är viktigt!! Hoppas ni hållit er friska...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, någotlunda friska har vi hållit oss i alla fall.

    (Äntligen kunde jag svara på kommentaren, bloggen har varit lite seg.)

    SvaraRadera