fredag 3 februari 2012

Redovisning av kvällens okynnesätande

Fredagsmyset ikväll bestod av supersura godisar gömda under täcket och ätna i smyg. För barnen måste vänta till lördag, he he.  Nu klarar inte magen mer surt, så då blir det min lite nyttigare last, vitkålssallad.

Sen försökte jag äta ostar. Min kollega är en finsmakare med förkärlek för ost och har haft mig till att smaka massa väldigt delikata små hårda ostar som heter konstiga saker. Så när jag var på Willys idag köpte jag en bit Morbier och en rulle med getost. Getosten var inte alls god, stark och skarp. Jag får använda den som gratinering på någon grönsak i veckan. Morbier är ganska god, men lite för mycket gorgonzolakänsla över den. Ganska misslyckat ostköp alltså, jag måste nog ta redan på vad de ostarna som är goda heter. Här får ni en liten bild på fredagssnacksen i alla fall, förutom de sura godiset då.

Vitkål och inte så jättegoda ostar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar