onsdag 1 februari 2012

Fem tecken som inte behöver betyda att ditt barn fått magsjuka

Jag har ju utvecklat en viss magsjukenoja med åren. Ja, eller rädsla för att andra ska börja kräkas har jag haft sen jag var liten, men rädslan har liksom förfinats lite sen jag fick egna barn. Så, här kommer fem "symptom" som under denna gångna veckan faktiskt inte inneburit magsjukeutbrott:

- Tvååring gnäller
- Åttaåring ropar på mamma från sitt rum
- Tvååring lägger sig på köksgolvet och tjurar (jag ryckte upp henne och sprang in på toan för väntat utbrott, men hon satt bara där och skrattade åt sin egen spegelbild i vattenkranen)
- Tvååring gnyr i sömnen
- Tvååring äter inte upp sin middagsmat

Vintern är lång. Och kräksjukesäsongen håller i sig till april. Så kanske dags att fokusera på något annat.

2 kommentarer:

  1. Ha HA, magsjukenojan förfinats ;-)... Jo, jag kan nog säga att jag har komit ut på andra sidan. Inte mycket vanliga kroppsliga grejer som är okänt eller skrämmer mig längre men eftersom barnen är större behöver jag inte vara med om så mycket längre heller :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte kommit ut på andra sidan alls, ju fler gånger den härjar desto mer bevis får man ju för att oron är befogad... :-(. Hoppas att jag kan skratta åt det snart.

    SvaraRadera