måndag 27 februari 2012

Mango, mögelost och motsatser

Dator på magen, barnen sover och mango och mögelost inom räckhåll, det är livet! Bara synd att det finns räkningar att betala, dåliga försäkringskasse-samveten att tackla och morgondagar att oroa sig för. Nej, förresten. Jag är tacksam för att det finns en morgondag jag kan oroa mig för, motsatsen hade varit mycket värre.

Och apropå motsatser. Äldste ungen kläckte en rolig lek vid middagsbordet häromdagen: Gissa motsatsen! Deltagarna turas om att bestämma vilket ord övriga ska hitta en motsats till. Bäst förslag med motivering vinner. Eller vad tycker ni är motsatsen till Prinsesstårta? Till Marsipan? Till Blöja? Till Noll? Till Kryddor? Själv är jag nöjd med mitt motsatspar till prinsesstårta -prinskorv såklart. Motsatsen till Marsipan kanske sockerkaka (-sbotten)? Eller varför inte Venusian? Tanken är fri, inga facit finns. Sånt gillar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar