lördag 18 februari 2012

Man måste ju få glittra lite

Ser ni vad det här är?


Det är en barntröja i alla fall. Om jag hade varit en skicklig pysslare så hade den varit skitsnygg, det är jag övertygad om. Och om du är lite mer händig än vad jag är så kan du ta det här som ett bra tips.

Detta är nämligen våran fyrverkeritröja, en barnfavorit som nu är inne på tredje ungen. Alla barn gillar ju paljetter och raketer, men det är lite dåligt utbud på glittriga tröjor med fyrverkerimotiv. Så för en 6 år sedan så tog jag en vanlig basic grå tröja och målade lite lila streck som ska föreställa fartstreck, och några lila små ouppskjutna raketer samt sydde på några paljetter. Paljetterna blir lite dimmiga efter hand (tvättmaskinen är lite hårdhänt) men då kan man sy i lite nya bara. Sen kanske motivet ser ut som ett taffligt påskris, men jag tycker faktiskt inte att det gör så mycket. Ungarna har varit glada i den ändå. Man får faktiskt pyssla även om man inte är så bra på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar