lördag 14 januari 2012

Bredaxlad har jag ju aldrig varit

Igår gick jag en sväng på rean i stan (bästa tiden, 50% på det mesta och ingen trängsel) för att bättra på min jobbgarderob. Trots min shoppingovilja är det faktiskt värre att stå där på morgonen när man har viktiga möten och bara ha skrynkligt, noppigt, sunkigt att ta på sig.

Jag hittade en grå kofta på benetton och efter tips från en kompis så kikade jag förbi polarn och pyret. De hade också 50% rea, bl.a. på en röd barnskjorta i storlek 132/146, 10-12 år. Den var snygg och passade bra - på mig. Kanske aningen kort i ärmarna, men för 140 kr gör det inget (jag är inte så kräsen). Och sen kan ju ungarna ärva den. Frågan är bara om jag kommer att känna mig som en erfaren yrkeskvinna när jag kommer till mötet i barnkläder för tio-tolvåringar.

Businessklädd eller redo för barnkalas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar