måndag 30 januari 2012

Varför jag inte satsar på Beach 2012

"Fixa superkropp till beach 2012" står det på Aftonbladet idag. Och så är det träningsövningar som tydligen är så attraktiva att man måste ha plus-tjänst för att få läsa dem. Alltså, ok att man har lovat sig själv att ta tag i träningen och leva ett sundare liv såhär i januari. Men att motivera detta med att man ska se snygg ut på stranden i sommar, det begriper jag verkligen inte.

För det första är sommaren 2012 ju så oändligt långt borta, det känns jättejobbigt att ha den som hägring en gråkall dag i januari. Mitt belöningssystem är på tok för kortsiktigt för det. Chokladbit nu - beundrande blickar (ja tjena, som om lite push-knip-ups skulle hjälpa) om ett halvår - slappa i soffan nu. Nej, förutom att utseendemässiga skäl är en värdelös motivation i allmänhet, så är jag faktiskt inte tillräckligt fåfäng för det (tackochlov). Och personligen går jag dessutom mycket sällan på någon strand i bikini på sommaren. Det brukar vara alldeles för kallt för bikini vid kusten. Och de dopp jag tar på sommaren är ofta rätt undanskymda.

Nej, den bästa bästa motivationen för att träna är att intala sig själv att man mår bra av det och att det är roligt.  Om man inte går på det får man ta till kompisknepet. Träningsdejter kombinerat med en stunds pusta-ut-fika är oslagbart som kombination. Och inte om ett halvår, instant-belöning är det som gäller!

2 kommentarer:

  1. Vet du, jag längtar litegrann till torsdag faktiskt. ;) mest till hänget efteråt för att vara ärlig. Men liite liite till det jobbiga innan. /Å

    SvaraRadera
  2. Och nu kan jag knappt lyfta armarna... :-)

    SvaraRadera