onsdag 25 maj 2011

Om du träffar någon med dessa kläder imorgon har du knäckt mitt alias

Idag har jag jobbat hemifrån. Jag orkade helt enkelt  inte cykla till jobbet när jag inte var tvungen, så jag har suttit hemma framför datorn. Skönt. Men imorgon är det tempo som gäller, jag ska ut på ett viktigt möte. Det jobbiga med det här mötet är att jag måste klä mig snyggt och genomtänkt. Suck. Jag är alldeles för seg för snygga kläder, och jag har inget bra i garderoben som inte kräver strykning. Jag önskar att jag hade en strykfri uniform att ta på mig (alternativt mer ork och pepp). Så, vad ska jag ta imorgon:
  • Svart kjol och ljusblå strumpbyxor. Kanske en urtvättad blus till och en kofta. Men jag har egentligen ingen bra kofta som inte är smutsig, fläckig, urtvättad eller mörkgrå(=vintrig). Är det för mycket sommar för strumpbyxor? Dessvärre syns min 4-cm-päls på benen igenom ljusblå strumpbyxor, så det blir till att raka benen eller stålsätta sig, och jag orkar nog ingetdera.
  • Grå finbyxor (=jättevintrigt) och blusen ovan och färgglad kofta. Väldigt tråkigt, och troligen ganska fel i sammanhanget, men propert. 
  • Mörka jeans och blus. Jag har två par jeans som är ok, men det ena paret är väldigt tajta och alldeles för lågt skurna i midjan så de kräver lång topp för att jag ska känna mig bekväm. Och jag har nog ingen som duger för detta tillfälle. Det andra paret sitter sådär, men är annars ok till det mesta. Jag är inte helt säker på att jeans är rätt klädkod, men jag gör nog inte bort mig helt. Detta alternativ kräver minst ansträngning ikväll.
  • Köra på första alternativet, fast med mörkgröna strumpbyxor så inte pälsen syns igenom. Nej, det är nog för mycket vinterkänsla.
Blusen och strumpbyxorna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar