lördag 28 maj 2011

Trendigt värre

Jisses, vad vanligt det är med Converseskor just nu. Det är så trendigt att det på något sätt gått beyond trend och blivit ett "basplagg". Ser man ett tjejgäng i 20-30-årsåldern så har 4 av 5 garanterat converse.

Jag känner mig faktiskt lite för gammal (jag är 36 år) för trenden, fast det är många i min ålder och äldre som också har skorna. Kanske för att jag redan upplevt trenden två gånger, he he. När jag gick på mellanstadiet var det jättemodernt, fast de flesta hade kopior, även jag. Sen någon gång på nittiotalet var det ganska populärt igen, allrahelst de som är låga i modellen. Och så nu då, när de finns i alla färger och modeller. Vi har ett par kopior som äldste sonen hade förra året, fast han använde dom knappt, det tar för lång tid att knyta.

Undrar om det blir en mottrend  om något år så att de blir jätteute, eller om de går den andra vägen och bosätter sig i modet och blir en del av varje persons basgarderob. Vi får se!

Sonens conversekopior.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar