torsdag 5 januari 2012

Januarivikten

Jag har en liten egenhet: Jag brukar gå ner i vikt över julhelgen. Och likaså den här gången. Inga dramatiska viktras,  men något enstaka kg ner. Det här är inget som jag strävar efter på något sätt, det bara blir.

En del av orsaken ligger nog i julstressen inför julen. Mycket att göra, lite tid att äta på. Men julmaten spelar också roll. Julmaten hos oss brukar inte vara överdådigt överflödande. Fint julbord på julafton men sen lever man på resterna och lutfisk resten av helgen. Sen är det så mycket annat som ska hinnas med, träffa släktingar och vänner på annan ort exempelvis, så jag hinner inte äta så mycket. Och julgodis och alladinaskar är ju gott, men eftersom det är så toksliskigt så tröttnar jag innan jag hunnit få i mig så mycket.

Så ikväll blir det mögelost. Måste kompensera lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar