tisdag 17 januari 2012

Bota vardagstristessen med en kokosnöt

Ibland får man uttrycka sin kreativitet i veckohandlingen, i brist på andra sätt. Idag hade jag ingen som helst lust till den gamla vanliga rationella vardagsmaten. Dessutom har jag känt att det är dags att steppa upp miljömedvetenheten på tallriken lite. Så idag på Willys blev det därför nästan inget kött, men istället en massa udda grönsaker, quorn (som jag aldrig köper annars), frysta krav-räkor och en herrans massa ost (feta, mozzarella, chèvre och vanlig, för att kompensera för köttet). Och en kokosnöt. Rundan avslutades med att pengarna var slut på kontot, så jag fick ta hela klabbet på kredit. Nu gäller det bara att jag är lika kreativ när jag ska laga maten också kommande 7 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar