lördag 10 mars 2012

Pepp!

Nu är det pepp och nedräkning må ni tro! Finalen! 5 veckor av deltävlingar som hjälpt oss hålla modet uppe genom magsjukor, magsjukor, magsjukor och hostor de senaste veckorna. Och som för att fira lite extra kör vi ett varv till med en blandad kompott med feber, snor, ont i magen och urinvägsinfektion dagen till ära. Men om en dryg halvtimme är det glömt.

Det är lite stridigheter här hemma gällande röstningen. 2 familjemedlemmar hotar med att rösta på Mirakel, till övrigas förtvivlan. Annars är det nog Loreen, Danny och Top Cats som är populärast, med Loreen i topp. Det lustiga är att jag faktiskt saknar Sean Banan i finalen. Det är ju inte alls min stil att gilla hans nummer egentligen, det är sexistiskt och ganska tramsigt, men jag kunde inte låta bli att skratta. Det är någonting avväpnande befriande med att driva med bilden av svenskar och invandrare, och att toppa det med lite monarki blir helt enkelt skitkul.

2 kommentarer:

  1. Härligt att Schlagern håller modet uppe hos er... och jo, jag har haft Sean banan på hjärnan i en vecka och jag håller med. Tramsigt, sexistiskt men samtidigt himla kul... Liksom avväpnande och på något sätt tror jag att det gör en del för integrationen typ... att han skojar så, det ligger en del allvar i det också... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det tror jag med. Och att han kan skämta om att han ska bli kung och att folk skrattar är ett gott tecken :-). Kram!

      Radera