tisdag 30 juli 2013

Vän av oordning

Det är i alla fall härligt att det inte bara är jag som går på stan med min fyraåring mellan fem och kvart i åtta på kvällen. Vilken tur att jag är en så god mor att jag köper lite pommes frites till henne så att hon inte ska vara så hungrig i väntan på kvällsmaten hemma. På bussen hem var vi tre barnvagnar. Grabben i vagnen bredvid åt hamburgare medan han klättrade i vagnen för att nå fönstret.

Det sägs att barn mår bra av fasta rutiner. I mitt fall är det tur att mina barn är släkt med mig, och inte har fått alltför mycket av andra släktingars rutinbehov i generna. För om jag inte fick rucka på det fasta och göra saker i sista minuten, då skulle så väldigt mycket  förbli ogjort. Men mysigt hade vi.

2 kommentarer:

  1. Vän av oordning här också och vi trivs med det... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt med oordning :-). Kram!

      Radera