fredag 5 juli 2013

Facit

Nu har jag kommit på vem jag är! Jag, själv, när jag inte bara är mamma alltså. Jag är precis som innan jag fick barn, bara lite lite mer rastlös. Om rastlösheten kommer av att jag är själv bara 5,5 dagar (men vem räknar....?) eller om jag faktiskt blivit lite annorlunda, det vet jag inte. Men i övrigt är jag precis som när jag var 27 och veckopendlade till Dalsland och bodde ensam i en pytteliten etta med kokskåp i hallen. Och kom hem efter jobbet och la mig på sängen och tittade på fame factory på TV, stekte lite grönsaker i hallen, läste några tidningar. Och kanske gick en promenad i kvarteret och funderade över hur det vore att bo i de där husen med de fina trädgårdarna. Precis så, fastän igår tvättade jag soffkuddarna också. Men inte gick jag och lade mig i tid på kvällarna då heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar