tisdag 9 juli 2013

Tecknet i Pressbyrå-kylen

Jag vet inte om ni är i Alvesta så ofta, det är inte jag. Alvesta är ett inte så värst stort samhälle i Småland, men en järnvägsstation finns det. Och ett ganska coolt tecken i tiden hittade jag där.

Syns det vad det är? Det suddiga fotot föreställer en sån där butikskyl i en Pressbyrå där man kan köpa mackor och sånt. Det coola tecknet är nog lite svårt att uppfatta på bilden, men på den översta hyllan kan man välja plastförpackad limpsmörgås med leverpastej och gurka, det har jag aldrig sett innan. Vidare finns det vanliga frallor med skinka och ost, och längre ned vegetariska wraps, surdegsmackor och sallader med hummus, mynta, bulgur och dylik lite persisk-inspirerad mat.

Snacka om något för alla smaker! Även i Alvesta. Sen att den vegetarisk wrap som jag valde var rätt sunkig - det är en helt annan sak.



1 kommentar:

  1. Coolt, en limpmacka kan man verkligen vara sugen på när man är på resa... Kram

    SvaraRadera