lördag 30 mars 2013

Ändrad plan

Ibland blir det inte som man tänkt sig. En planerad hektisk släktturné slutade med Småland tur och retur, efter att ett av barnen blivit magsjukt lagom till påskbuffén (Turen planerad, returen oplanerad...). Mest synd tycker jag om farmor som lagat mat i timmar till oss och som nu blir sittande ensam resten av helgen med magsjukesmitta i hemmet. De stackars friska barnen som bryskt fick åka hem igen och högljutt sörjer de uteblivna festligheterna är också en liten klump i magen. Men det är ju en livets tråkiga läxa, att det inte alltid blir som man tänkt. Och för deras del går det nog över, vi får försöka hitta på mysigheter imorgon istället. Harry Potter-filmer är ett beprövat kort vid sjukor hemma hos oss.

Mitt halmstrå i de här vardagssjukornas tid är att söka det relativa. Det är inget livshotande, det går över. Vi kommer klara det. Men nu måste jag ställa om från att ha andats ut till att andas in. Där, i utandningen, trodde jag att jag var på upphällningen, att jag behövde pausen för att orka. Men nej, så var det inte. Jag kan andas in lite till. Vi kör på i bubblan ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar