måndag 4 mars 2013

Sjuka listan

Idag när jag cyklade hem med svidande galopperande urinvägsinfektion funderade jag över rangordningen på de vanliga vardagsinfektionerna. Vilken är värst? Och vilken är bara en bra anledning att skämma bort sig själv? Här är min lista, med reservation för att placeringen påverkas av hur länge sen det var jag hade den.

1. Vinterkräksjuka
2. Influensa
3. Magsjuka
4. Migränartad huvudvärk
5. Urinvägsinfektion
6. Ont i halsen
7. Hosta
8. Feber (så länge man får ligga i sängen själv och inte behöver gå upp och ta hand om barn)
9. Snuva
10. Här försökte jag komma på en sån där bra glidarsjuka, där man typ bara är väldigt smittsam och måste ta det lugnt ensam hemma i sängen, men inte känner sig sjuk. Men jag kommer inte på någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar