onsdag 6 mars 2013

Mellosnack och mellorevolt

Vi laddar för Melodifestivalfinalen på lördag. Jag hittade samlingsskivan till bra pris på Coop, och den går varm med mellanungen skrålandes sådär klassiskt framför spegeln. Gärna med lite utbytt text så att det blir en "egen" låt. Jag är ju ett fan sen länge, men det är inte klokt vad stort det är med Melodifestivalen bland barn. I skolan pratas det, på fritids pratas det, på pingisträningen pratas det, för att inte tala om hemma. Det går rykten. Mellanungen hävdar att Louise Hoffstens låt är stulen, det har han hört på skolan. Jag försöker berätta för honom att nästan alla låtar är mer eller mindre stulna (Martin Rolinskis var nog värst i år, eller?). Army of Lovers har fått en revival här hemma när vi gamla som upplevt deras guldålder rotar lite i gömmorna. Men så hävdar mellanungen att han tänker rösta på En riktig jävla schlager. Jag brukar vara ganska frikostig med rösterna i vanliga fall, det brukar sluta med att vi röstar på 5 av 8 bidrag, alla får ta sin favorit. Till och med Ranelid fick en röst förra året, trots min protest. Men där går gränsen. Ska man rösta på Ravillacz får man göra det för egna pengar. Och det kommer han antagligen göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar