onsdag 27 mars 2013

Välkommen i klubben

Ibland läser jag Ebba von Sydows blogg. Mest som karriärinspiration tror jag. För de där dagarna när jag vill bli något. Nu har Ebba just fått sitt andra barn, och som alla andra i samma situation drabbats av tvåbarnschocken. Det är lite fascinerande att läsa att även de framgångsrika drabbas av det där träsket - som också är så häftigt. Och schysst av Ebba att dela med sig av vardagen bakom fasaden.

Ett barn är så romantiskt (kan vara i alla fall). Två vuxna som tittar på en liten som sover sött, som beundrar det första leendet, de första stegen. Det finns inget romantiskt med att ha två eller flera barn tätt. Det är kaos, trötthet man inte trodde fanns, amma medan man läser/matar/leker med lego/avstyr bråk. Eller för all del hänga tvätt/lyssna på läsläxor med ett halvt öra/överrösta tre barn som alla vill titta på datorn. Jag har aldrig varit någon romantiker. Kaos är mer min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar