fredag 1 mars 2013

Jag gör det inte heller

Får man lov att beklaga sig över att familjen inte kan ena sig över vilken färdigmat mamman ska köpa hem på fredagskvällen? Eller över att man är så trött att man håller på att storkna när man cyklar hem i skymningen med den rosa himlen framför sig och räkor, krabba, potatissallad och några bokreaböcker på styret? Eller över att det är livligt i barnrummet när bröderna bråkar om vem som ska få ligga skavfötters med lillasyster? Nej, det får man faktiskt inte. Man ska bara tacka sin lyckliga stjärna.

6 kommentarer:

  1. Ha ha, klart man får klaga men det är mysigare att tacka sin lyckliga stjärna :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland behöver man klaga, ibland behöver man ta sig själv i kragen och lyfta blicken och vara glad :-). Kram!

      Radera
  2. Den här bloggen får ofta stå som motbild till ett mindre antal skitbloggar som jag självplågar mig med där inredningsfixerade morsor placerar sina älvlikt utklädda ungar i möblerna som livgivande accessoirer. Här hittar jag humor, glädje, självdistans, perspektiv, vardag, eftertanke och tacksamhet över allt som är härligt och väldigt få listor över vad som fattas och önskas. Jag blir glad och lättad och inspirerad. Och jag upphör inte att undra varför jag tar omvägen över de där andra bloggarna?!

    Ha en fin dag!

    /e

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack vad glad jag blir! Fast ibland är det kul att läsa bloggar man stör sig på, måste jag erkänna...

      Radera
  3. Klart man får. ;) Kan man inte både och? Jag är just nu så tacksam för att det bara är influensan som härjar hos oss och inget värre. Men samtidigt, frustrerad, irriterad, stressad och innerligt less på all sjuka! Det är ju både och tycker jag. Det ena utesluter kanske inte det andra?
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, både och såklart. Ibland behöver man klaga loss, och ibland behöver man lyfta blicken. Men det är lättare att lyfta blicken över ett hämtmatstjafs än över veckor med influensor, eller hur? Hjälper det ens att försöka vara tacksam när man står till armhålorna i sjukträsket, eller blir det bara en börda till? "Jag borde vara tacksam att det inte är cancer." Man kan ju spara den tacksamheten till en frisk solig torsdag istället :-).

      Radera