fredag 7 september 2012

Hår

Jag blir rent ut sagt provocerad av min frisyr just nu. Jag har alltid haft tunt hår, och just nu var det väldigt länge sen jag klippte mig (kanske i höstas, kanske efter jul?). Men det är bara en dålig ursäkt. Jag får inte till frisörtider, varken för mig själv eller barnen. Men medan de ser ut som vildvuxna afganhundar hela högen så ser jag ut som en långhårig kokosnöt i skallen. Det är faktiskt inte ok med så här tunt och stripigt hår, oavsett orsak. Och jag varken färgar, bleker, fönar, permanentar eller något annat som sliter. Det går inte att ha det utsläppt på jobbet. Och när jag flätar det blir hela flätan lika tjock som mitt pekfinger. När jag sätter det i en liten knut i nacken (typ viker det dubbelt), blir knuten lika stor en körsbärstomat. Hur är det möjligt? Man blir ju förbannad. Och ingen kan jag ställa till svars heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar