onsdag 5 september 2012

Tempo

Idag har jag prövat på livet som en modern trebarnsmamma av idag med många järn i elden. Först jobb, sen bussen till cykelverkstaden, sen cykeln till dagis, sen cykeln till skolan, sen en liten paus i lekparken, sen hem, mycket snabb middag till mellanbarnet (färdig pyttipanna i mikron), sen iväg i racerfart med mellanbarnet och minsta barnet i vagnen till AKTIVITETEN. Sånt som vi har försökt akta oss för innan. Sen hem, äta lite mat själv, sen iväg och hämta mellanungen på AKTIVITETEN, sen hem igen, röja kök, läsa läxa, lägga barn, fixa jympapåse. Och nu borde jag verkligen stryka kläder inför morgondagens viktiga jobbgrej, men här går min gräns. Nu är det bloggpaus och slösurf. Klädracet får jag ta imorgon. Om ni tycker att det här inlägget saknar ett par punkter och pauser, så är det med mening. Jäklar vilket tempo jag haft. Jag är faktiskt inte riktigt van vid det, tre barn till trots.

Egentligen har det varit ganska trevligt. Solen sken och det är gångavstånd både till skola och AKTIVITETEN. Jag hann dessutom snika till mig lite kompis-grann-prat emellan. Och en nöjd mellanunge fick jag, som klarade sig helt själv utan storebror. Men nästa vecka får jag nog ändra lite på planeringen. Kanske kan jag springa en runda eller handla mat mellan lämning och hämtning. Eller kanske kan storebror gå med mellanungen till AKTIVITETEN. Snart kan han kanske gå själv till och med. Vi får se, jag kanske vänjer mig. Men man får vara lite lat, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar