lördag 5 november 2011

Mattrender vs. smaklökar

Idag är jag värsta matsnobben. Jag och minsta ungen skulle köpa lördagsgodis på Konsum, det var inte så mycket annat vi behövde. Så jag kommer hem med inlagda oliver (onödigt, godare och billigare på burk), inlagda kronärtskockshjärtan (ganska goda, men lite hårda), ekologiskt smågodis (den brukar jag dock köpa, favorit) och ekologisk granola.

Dagens onödiga delikatesser.

Någon som hört talas om granola? Jag har läst det några gånger, senast i Elsa Billgrens blogg, och det låter ju tjusigt. Jag läste på förpackningen och fastnade för den rena innehållsförteckningen (försöker undvika tillsatser). Nu har jag smakat det, och det är väl ok. Ungefär som Start, fast lite mindre söt. Start är godare. Nej, imorgon får jag kompensera med prinskorv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar