måndag 7 november 2011

Den mesiga rebellen

Jag är så trött på vardagsrutinerna just nu. Lämna barn, jobba, hämta barn, laga mat, röja, tvätta, plocka, handla mat, tjata, borsta tänder. Så jag försöker göra lite uppror i smyg. Låta bli att planera och handla ordentlig mat och istället improvisera ihop något av det som finns i skåpet. Leka med lego istället för att gå och lägga stora barnen. Sitta uppe för sent och läsa bloggar. Äta godis till frukost. Förtränga bankärenden och försäkringskassan. Låta klädhögen växa i sovrummet. Och som ikväll, öppna en god veteöl när jag lagade kvällsmat, bara sådär på en måndag.

Crazy, crazy.
Mycket mesig revolt, jag vet. Men jag är rätt mesig, och det hjälper lite i alla fall. Och en trebarnsmamma kan ju inte bara få tokspel, dra ut på stan, supa sig full och hoppa på första bästa flyg till Paris. Eller, ja... det kan man ju göra. Men det verkar jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar