måndag 10 oktober 2011

Plus och minus på dagen

En gammal chef jag haft pratade om att han satte plus och minus på det han gjorde under dagen. Och liksom summerade, så att han kunde se hur han låg till totalt sett. Jag summerar aldrig, utan låter dagens glädjeämnen och bedrövelser stå kvar bredvid varandra. För det är så det känns.


  • Det är fortfarande ganska fint hemma efter städningen till kalaset (mina föräldrar var på besök och kunde hjälpa till)
  • Jag ligger och latar mig med datorn i knät och klockan är inte ens fem i tio
  • Barnen är gulliga
  • Mellanungen hade inga hål i tänderna hos tandläkaren idag
-
  •  Jag är väldigt trött och orkar inte ta de beslut som skulle behöva tas ikväll
  • Jag har mycket (och svåra saker) att göra på jobbet och kommer att stressa imorgon
  • Jag gav barnen mögligt bröd till frukost...
  • ...vilket resuterade i mager knäckebrödsfrukost till mig och för liten lunch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar