tisdag 4 oktober 2011

Boktips: Stora Skräckens Gränd

Måste bara tipsa om böckerna om Stora Skräckens Gränd. Min åttaåring har fullkomligt slukat böckerna om varulven Lukas, vampyren Resus och mumien Kleo. Igår kväll läste han ut en 120-sidig bok om Lotta på Bråkmakargatan bara för att jag lovade att han skulle få den sista boken i serien efter det. Och idag hade han läst ut den, Varulvens Klo.

Låter kanske taskigt att tvinga ungen att läsa Astrid Lindgren, det var ju inte meningen. Men jag har haft ett litet lager av Stora Skräcken-böckerna och tänkte dra ut på nöjet lite och variera med lite andra böcker vi råkade ha hemma. Till mitt (och Astrids) försvar får jag säga att han gillade Lotta-boken också. Hans lillasyster är lika busig som Lotta, så igenkänningen var hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar