måndag 31 oktober 2011

Om Yourlife och eftertanken

Tidningen Yourlife ska läggas ned. Jag gillar att läsa tidningar och magasin, men känner mig inte riktigt hemma med de vanliga magasinen (Damernas Värld, Mama, Elle, Amelia...). De är för mycket prylhets och för mycket skönhetshets för min smak. Jag vill läsa längre intervjuer, och mer samhällsanalyser. Jag vill inte läsa om senaste plastiktrenden, jag vill läsa en analys om varför det finns en plastiktrend! Blandat med lite ytligheter.

Jag har läst de flesta nummer av Yourlife sen den kom ut och det här är den tidning som ligger närmast det jag efterfrågar. Att de inte får fortsätta gör mig ledsen, för det betyder att det bara är det extremkommersiellt ytliga som tydligen går hem. Eftertanke är inte tillräckligt lönsamt, inte för Bonnier i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar