söndag 23 oktober 2011

Om att våga visa sitt stök

Ikväll bjöd jag in grannmamman med barn en stund på fotbolls-TV efter att vi varit ute på lekplatsen. Totalt spontant och mitt i värsta vi-har-gett-upp-städningen-och-orkar-inte-ens-lägga kissblöjorna-i-blöjhinken-röran. Hurra för mig! Trevligt med lite snack och säkerligen skönt för henne att få se lite hederlig småbarnsröra, modell lata slitna föräldrar. Nu vet jag ju att hon inte är av den nitiska sorten, annars hade jag kanske inte gjort det. För jag vet de som förfasar sig  över otvättade toaletter, smutsiga klädhögar spridda över lägenheten, halv-utsköljda förpackningar på otorkad diskbänk, och brödsmulor under soffbordet.

Men jag kunde inte låta bli att springa runt och plocka ihop kissblöjorna när vi kom in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar