lördag 22 oktober 2011

Att skaffa sig onödigt jobb

Åh, min plånbok är borta! I torsdags hade jag den när jag cyklade hem från träningen (!). Antagligen låg den överst i min tygväska som jag spände fast i barncykelstolen, kanske trillade den ur? Igår morse vet jag att jag tänkte att jag skulle lägga över den i min jobbväska, men väl framme på jobbet låg den inte där. Den blev väl kvar hemma, tänkte jag, men nu har jag letat och letat men inte funnit den. Igårkväll ringde jag och spärrade bankkortet, men körkort och alla andra kort och kvitton hade varit så bra att få tillbaka. Suck, jag är så slarvig. Det var inte så länge sedan jag blev av med plånboken sist, den gången vet jag att den blev stulen, men det var ändå för att jag varit tankspridd och lagt ifrån mig den. Om jag hade haft lite bättre koll nu, hade det inte hänt. Grr, jag har en lång lista på saker jag borde ta tag i ändå den här helgen. Detta är så onödigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar