onsdag 26 oktober 2011

Jag gillar trångt och mysigt

Var precis inne och tjuvkikade på ett hus på hemnet som en gammal klasskompis köpt. Jättestort, fem sovrum, i ett villakvarter i en lyxigare förort. Alltså, jag kan ju verkligen sakna lite extra utrymme ibland, särskilt när garderoben överfaller mig. Men jag är inte alls sugen på att köpa ett stort hus. Det såg bara groteskt stort och ödsligt ut.

När jag var liten gillade jag att boa in mig i små vrår. Minsta hörnet i bokhyllan, bredvid skåpet, i lingonriset bakom stenen. Jag tror att det sitter i, och att  det är därför jag trivs så bra i en ganska liten, kompakt lägenhet. Mysigt ska det vara. Vilken tur jag har!

För övrigt, och apropå ingenting, skriver Ketchupmamman dagens bästa inlägg.  Sonja är jäkligt rolig också. När jag får lite mer ork ska jag också skriva ett riktigt bra inlägg. Jag har ett på gång om den eftertraktade offerrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar