tisdag 21 juni 2011

Stordåd

Som jag skrivit om tidigare, så kan jag inte riktigt låta bli att läsa om folk som bor i totalt andra världar, både var gäller livsstil och övertygelser. Igår läste jag om Ebba von Sydows otroliga år: Programledare för prinsessbröllopet, ny bok, programledare för Gokväll, giftermål och bebis. Och en massa annat. Herregud, människan är otrolig. Hon måste ha ett fantastiskt driv, tur att man inte är storasyster till henne. Fast hennes storasyster är kanske likadan.

Men jag planerar faktiskt också för ett stordåd, i min värld. Jag ska åka på resa själv med alla barnen. Tåg, flyg, en vecka i solen tillsammans med vänner, flyg tillbaka. Ensamt ansvar för läggningar, solkräm, uppförande vid matbordet, kramar, förmaningar och utflykter.

Önska mig lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar