lördag 10 november 2012

Men TV-shop går bra

Jag gillar inte att titta på film. Det är nog lite fel på mig, jag saknar den där lilla distansen som krävs för att inte helt sugas in i handlingen, oavsett kvalitet på filmen.  Och eftersom de flesta filmer har en handling som inte enbart bygger på trivsel så blir filmerna ofta rent plågsamma för mig att titta på. Det enda som funkar någorlunda är galen science fiction, då är det lite lättare att inte identifiera sig med huvudpersonerna. Det har dessutom blivit värre sen jag fick barn. Eller så har jag bara tappat den distans som jag tränade upp på den tiden när jag inte hade föräldraskapet att skylla på.

Just nu hör jag någon slags action från vardagsrummet. Skjutande, skrik, ångest. Nej, jag vill inte ha det i mitt huvud. Jag vill slappna av på lördagskvällen, inte ryckas med i världens fasor, fiktiva sådana dessutom. Jag trivs bättre här i mitt hörn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar