lördag 17 december 2011

Att skjuta upp

Jag förstår inte hur jag tänkte i fredags. Jag var trött och seg i huvudet och istället för att sitta kvar på jobbet och svettas ut den text som var tvungen att skrivas sparade jag dokumentet i mailen och bestämde mig för att skriva klart det under helgen. Pucko. Jag vet ju att min lust att jobba på helgen är minimal även i vanliga fall. Jag måste ha superstressigt med tillhörande adrenalinpåslag för att att ta mig över tröskeln och ta fram jobbdokumenten på helgen. Det var lättare förr när jag inte hade tre barn, men som det är nu är livet fullt av så mycket måsten ändå, så att sitta med jobb när jag är ledig kräver otroligt mycket kraft. Och nu är det dessutom sista helgen innan jul och jag har ägnat dagen åt röj och rens för att få plats med lite gäster. Och bakat pepparkakor för femte gången i år. Inte en chans att jag tar fram dokumentet nu. Hm, men kommer jag verkligen vara mer sugen imorgon? Spelar ingen roll, nu är det gonatt. Jag får bekymra mig om det här sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar