söndag 18 december 2011

Stök och tråk

I helgen har jag gjort så långtråkiga saker att jag inte ens kan känna mig nöjd över att det är gjort. Rensat bland gamla mögliga pappershögar med skolpapper från terminsstarten och rabatterbjudande från Coop som gick ut i september. Och rensat i klädhögar och pärmhögar och leksakshögar och skohögar. Blä. Problemet är att när jag börjar rensa så blir jag dels påmind om hur dålig jag är på att hålla undan löpande. Dels påmind om att det återstår massor innan det är rensat och fint i alla vrår. Vilket i och för sig inte är nödvändigt, och vilket heller aldrig kommer att inträffa, men jag har ändå en bit kvar till anständighetsnivån på vissa områden (bankpapper, urvuxna barnkläder, Försäkringskassan-inskick).

Nåja, när man bor trångt så är det rätt nödvändigt att rensa lite innan man ska ha folk boende hos sig. Annars får de liksom inte plats. Så jag ska försöka att åtminstone vara lite nöjd över det jag gjort idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar