torsdag 8 december 2011

Torsdagskväll vid köksbordet

Just nu sitter jag och handlar julklappar, mest böcker. Det är så skönt att fixa det mesta på nätet, julklappsshopping i verkligheten är bara jobbigt. Ganska mysigt att sitta här i köket med en ruggig decemberåska och pisk-regn-snö på andra sidan fönsterrutan. Bästa julskivan just nu är på i bakgrunden: Malena Ernman och Sarah Dawn Finers gemensamma "En riktigt god jul". Det är lugn skön julmusik, varannan klassisk med Ernman och varannan lite jazzig med Finer.

Imorgon tror jag dessutom att jag ska ta någon timme ledigt på morgonen. Jag har inga absoluta jobb-måsten just imorgon, och jag är i ganska tjurigt skick. Jag tycker att alla i mina familj är jättejobbiga, men sanningen är nog att det mest är jag som är jobbig. För att bli lite snällare hade det nog varit bra med någon timme i ensamhet innan helgen, för jag behöver vara i form då. Jag tror att jag ska unna min familj det, de är värda en lite gladare mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar