torsdag 4 augusti 2011

Nej, du är inte söt

Jag har levt ouppkopplad några dagar, men hittade följande fantastiska länk via Lady Dahmer när jag läste ikapp ikväll. Kontentan av klippet hon länkar till är: Säg inte till dina barn (döttrar) att de är söta. Visa dem istället att det inte är viktigt att vara söt. (Och att poesi kan vara otroligt inspirerande!)

Utseendenojor är något jag verkligen verkligen skulle vilja vara utan. Om jag inte hade låtit utseendenojor styra mitt självförtroende när jag var 17 hade min tonår varit så mycket bättre. När jag ser på min barndom förstår jag ju att min mamma omedvetet förde över sina nojor på mig, så nu står jag ju själv inför elddopet med min egen dotter (viktigt för sönerna också såklart, men söthetsen är värre för flickor). Redan nu som tvååring är hon väldigt snabb att ta efter mig och andra i sin närhet. Så, uppdraget är här och nu:

- Dallriga lår är roliga att slå på.
- Grimaser och roliga miner framför tillrättalagda miner i spegeln.
- Kroppens funktion är det viktiga: Du har starka ben och starka armar!
- Undvika komplimanger om att barnen är söta.
- Klänningen är bra att hoppa i! Nya skor är bra att springa i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar