måndag 1 augusti 2011

Var är min kamera?

Jag är en obotlig slarver. Jag chansar liksom lite hela tiden, ofta för att spara inbillad tid eller för att jag är lat. Öppnar inte alla brev och lägger dem i rätt högar (utan låter de ligga på mikron...), bär för många glas istället för att gå två gånger, drar inte åt korken ordentligt på mineralvattenflaskan (fick just skäll av mannen, men jag tänker att den snart ska öppnas igen? Och då är det ju jobbigt om korken är åtdragen...). På jobbet sköter jag mig rätt bra, men sen blir det liksom ingen kraft kvar till privatlivet.

Det senaste är att min (vår...) kamera är borta. Jag tror att jag hade den i min stora handväska när vi reste senast. Sen tror jag att den låg kvar när jag storhandlade häromdagen. Eller om det var gången innan (jag handlar ofta). Och sen tror jag att jag såg den där när jag tryckte ner för många varor i kassarna och var tvungen att stoppa ner mjölken i handväskan. Sen är den borta. Kanske ligger den i bilen? Eller i lägenheten där jag mellanlandade? Eller så har jag tappat den (usch nej!).

Hursomhelst, jag har ingen lust alls att köpa någon ny kamera. Det här blir en väldigt odokumenterad sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar