onsdag 29 augusti 2012

Utklassad

Ikväll småäter jag färsk koriander och wasabinötter och funderar på om jag är en riktigt töntig mamma eller en cool mamma som bjuder på sig själv. Jag älskar koriander. Jag vet inte riktigt vilken mat jag ska ha den till, men jag går och smaskar på bladen hela tiden.


Men det där med töntig mamma eller inte: Barnen ordnade sprintstafett på lekplatsen idag. I ett av lagen saknades det ett barn, så jag ställde upp mot kvarterets snabbaste 8-åring. Och förlorade givetvis, ungen är en blivande Usane Bolt, och jag är bara en lagom otränad trebarnsmamma i jobbskor och dålig hållning. Ja, jag hade nog förlorat även efter ett halvårs hårdträning i spikskor och lycradräkt. Men frågeställningen är: Är jag skönt avslappnad som bjuder på mig själv eller patetiskt pinsam som kutar runt lekplatsen i fladdrande kläder medan halva kvarteret (de flesta hade jag aldrig sett förut)  kollar på med värdigheten i behåll? Det är sånt jag funderar över efteråt. Fast mest är jag faktiskt förtretad över att han utklassade mig. Imorgon måste jag testa om jag fortfarande är snabbare än mina egna barn. Håll tummarna för mig.

2 kommentarer:

  1. Klart att du är cool och jag håller tummarna för dig :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... fast jag får nog sikta på "rolig", istället. Mer realistiskt :-). Kram.

      Radera