söndag 12 augusti 2012

Shopping är ju inte min grej

Idag har jag varit på stan en sväng, helt själv. På förhand känns det ju väldigt lyxigt, och det är det ju om alternativet hade varit att uträtta samma ärenden med en hel barnaskara i släptåg. Men så värst roligt är det ändå inte att gå på stan och köpa kläder. Nya jobbkläder till mig och strumpor och underkläder till barnen stod på listan. Vad mycket kläder det finns överallt! Affärerna översvämmas och mycket är fult, en del är snyggt, men vad av sommarens och höstens mode är egentligen "min stil"? Har man gått i sina favoritslapparkläder hela sommaren så har man inte så bra koll på modeläget. Och sen är jag snål, och sen får jag dåligt miljösamvete och så är jag velig. Men jag måste skärpa upp stilen på jobbet lite, så är det bara.

Skörden för mig blev en jeansskjorta på rea, en illorange skjorta på jätterea och en kofta i  lite kavajstuk som jag faktiskt gillar på riktigt. Den orangea skjortan är jag lite osäker på, men jag gillar modellen och den kostade bara 79 kr, så jag kanske färgar den eller tvättar den med något mörkt om den blir för skarp frampå höstkanten. Hrm, det är just såhär jag inte ska göra ju. Genomtänka kvalitetsplagg, helst miljöanpassade, som får kosta lite mer ska ju vara min nya melodi. Inte billiga skjortor som jag inte är säker på att jag gillar. Men om man inte hinner tänka igenom, då? Och inte hinner spendera timtal på att gå igenom utbudet? Då är man ändå glad att man lindrar klädångesten på morgonen med något som duger så länge i alla fall.

Och inte är den till sin fördel i Photoboot heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar