onsdag 16 januari 2013

Oordning i huvudet (bland annat)

Hm, jag cyklar inte just nu eftersom hostan inte riktigt släppt, och det resulterar i att jag inte alls får någon ordning på mina tankar. Det här samsas i mitt huvud just nu:

- Jobb. Saker jag borde gjort klart för länge sen, folk jag borde ringt, energi jag borde haft.
- Mat. Varför smakar allt så tråkigt? Varför har jag ingen lust att laga något godare?
- Sjukor. Varför pratar hon i sömnen, är hon på väg att bli magsjuk?
- Stök. Varför har jag inte lärt mina barn att plocka undan efter sig bättre? Grr.
- Jag borde verkligen ta tag i försäkringskassan, banken, städskrubben. Är jag bara lat eller borde jag ordinera mig själv en ledig dag?
- Jag måste planera helgen lite. Nu har vi haft en månad av oplanerade helger, vi behöver lite, bara lite, struktur! De där grejorna som cirkulerar i omloppsbanan just nu: Middag hos grannen, kompislek, ishallen, gäster, släktbesök - plocka in dem i almanackan så att någon av dem blir av i alla fall!
- Shit, barnen växer och växer och jag hinner inte med. Måste hinna/orka prata mer med storungen, leka mer med mellanungen, uppfostra lillungen.

Ja, det är väl så här det är att vara förälder helt enkelt. Just idag är jag tacksam för att jag inte har värre saker att oroa mig över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar