måndag 14 januari 2013

Dagens köksfönster

Jag ger er dagens köksfönster, komplett med hushållspapper och januarimörker. Sist jag visade köksfönstret var det adventsklätt, men i helgen plockade jag undan julgrejorna. Ovanligt tidigt för att vara mig (och hade inte jag gjort det hade de blivit kvar till midsommar), men allting kändes bara dammigt, snorigt och sunkigt. Fast årets minijulgran står fortfarande på balkongen. Den är fnösketorr och barrar som attan bara man tittar på den, så jag orkade inte ta tag i det i helgen. Det är lite för långt till marken, annars hade en luftfärd från balkongen varit perfekt. Jag bor ju lite högt så jag kan inte vara säker på att granen inte hittar på dumheter på vägen ned.

Julstjärnan får stå kvar lite till, tycker jag. Blommor som överlever i mina fönster har förtjänat sin plats. Den är ju färgglad i alla fall, särskilt i sällskap med primulan från Willys. Primulan är fusk egentligen. Jag ska ju tänka *vinter*, och inte tjuvstarta vårkänslorna. Vårkänslorna får vänta till mars. Ser ni förresten mina små nyårsrester på fönsterbrädan, små färgglada paljetter? Jag älskar att ha paljetter drällande omkring mig. Det tog nog en veckan innan jag tog bort dem från köksbordet. Mitt i all influensa var det mysigt med lite glimtar av partystämning. Blandat med brödsmulor och ketchupfläckar.

Inga proffsfotade arrangemang i motljus här inte. Fram för köksfönstersrealism!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar