måndag 7 januari 2013

Positivt tänkande

Jag förstår inte riktigt hur det ska gå till. Jag räknade ju med att vara utvilad och redo för rivstart med jobb och skola vid det här laget. Istället har jag redan fått skjuta på viktiga jobbgrejor, min vinterjacka är fortfarande trasig, jag har fortfarande inte ordnat med försäkringskassanutbetalningarna och hemmet är uppochner och inte alls redo för vardagen. Så, för att inte negga ihop totalt listar jag nu alla bra saker med att familjen haft influensa:

- Jag känner mig så fantastiskt pigg idag, fast lite yr. Allt är relativt.
- Vi har verkligen fått umgås med varandra, vi är t.o.m. lite mätta på att umgås med varandra skulle man kunna säga...
-... vilket innebär att vi kommer vara jätteglada att träffa våra klasskompisar och kollegor när vi väl är igång.
- När vi återfår lukt- och smaksinnet kommer mat att vara väldigt gott igen.
- Vi har tittat på tre Harry-Potterfilmer som har varit bra (hade vi kanske kunnat göra ändå iofs) 
- När jag väl kommer igång med jobbet igen kommer jag förhoppningsvis inse att det mesta löser sig ändå, det brukar ju göra det. Och det är en viktig insikt att börja året med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar