fredag 14 december 2012

Inför

En dryg vecka kvar till julafton och alla i familjen är eller har just varit sjuka. Nu skulle man bara vilja sätta allihopa i karantän en vecka så att inga nya baciller dyker på oss. Man skulle ha jullov en vecka innan jul också så att man kunde pyssla, fixa julklappar, vila upp sig och hålla sig borta från alla andra. Det vore perfekt. Förra julen lyckades vi hålla barnen friska, men jag fick själv spendera några timmar på närakuten med urinvägsinfektion - sånt jag får när jag är sliten.

Så, hur går det med er julstress? Min är någorlunda under kontroll. Stressen alltså, inte allt som "ska" hinnas med. Men det är känslan som är det viktiga, det är måttet på hur bra jag lyckas prioritera det som är viktigt. Julklappsorganisationen har tagit mest kraft, alltså att förmedla önskelistor till släkt som vill ge barnen julklappar. Legoskepp från den, bok från den, playmobil från den, legohus från den. Tre barn som alla har kommit över "hen blir glad över lite prassligt julklappspapper". Ibland agera ombud, ibland bara maila listor. Puh. Och den där känslan av äckligt materiellt överflöd lämnar mig inte. I helgen vill jag bara baka pepparkakor och sova. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar