söndag 16 december 2012

Snälla kläder

Jag har ett par jeans. De är inte för små egentligen, men de är i en rak modell och i hårt tyg - och mina ben är inte raka. När jag sitter ned i dem känner jag mig tjocklårad och otränad, för de sitter åt om låren och skär in obekvämt. Sen har jag ett par svarta stretchbyxor som jag köpt på Åhléns. De är lagom stora och ganska tajta. Jag känner mig alldeles lagom tjock eller smal i dem, för de töjer sig efter min figur. Jag vet inte vilka byxor som är mest "smickrande" utifrån sett, men det är egentligen oviktigt. De svarta byxorna är snälla mot mig och får mig inte att vilja ändra på min form. Kjolar brukar också vara snälla, om de är gjorda efter den sorts kvinnokropp som jag har. Man ska äga kläder som är snälla mot en, som inte dömer en efter en mall som inte är rimlig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar