onsdag 19 december 2012

Att tackla julstressen

Stressen är massiv, trots goda sänka-ambitionerna-ambitioner. Mest beror det nog på överlastning på jobbet och en räcka infektioner av varierande slag som bosatt sig hos oss, men kombinationen med en lång lista av saker som vore bra att fixa innan jul är dålig. Men när man känner sig trött och stressad är det bra att ligga i soffan, slösurfa och titta på Historieätarna en stund när barnen somnat. I alla fall bättre än att ställa sig och göra julsenap, slå in paket eller fixa foton till släktingarna. För om jag hade gjort det hade jag visserligen kunna bocka av grejer på hade-varit-bra-att-fixa-listan, men i gengäld hade jag blivit grymt uppe i varv på det där sättet så att jag blir otrevlig och nästan lite manisk. Så därför gör jag inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar