torsdag 14 juni 2012

Semester

Jag ska gå på semester om en vecka, men jag är inte så sugen faktiskt. Det kommer väl bli en del jobb på distans eftersom jag ska ha så lång semester, men det är inte därför.

Jag är inte färdig med vårterminen, och jag tycker om den här försommarfasen när vardagen fortfarande är kvar, men vädret och naturen är vacker. Det är visserligen ganska kallt för att vara försommar, men det är ju ändå rätt skönt ute jämfört med mars.

Och trots att jag är rätt sliten så klamrar jag mig lite desperat fast vid vardagen. Jag vet inte riktigt varför, faktiskt. Kanske för att vardagen är uppstyrd och lite trygg medan semestern kräver att jag engagerar mig och hittar på något. Ja, eller kräver och kräver. Men jag mår inte så bra av att slappa mer än några dagar, sen blir jag helt seg och nedstämd. Särskilt när jag varit stressad innan. Och semestern har en annan sorts krav och en annan sorts konflikter. Jag trivs bra här med mina gamla vanliga krav och konflikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar