torsdag 7 juni 2012

Tröja med fågel

Min klädstil är lite adhoc kan man säga. Ja, jag är väl inte den enda pressade trebarnsmamman utan genomtänkt klädstil. Men särskilt trendig är jag i alla fall inte. När jag haft ärenden på stan det sista, eller bläddrat i en tidning, har jag noterat att folk har tröjor på sig på ett nytt sätt. Löst sittande, rundhalsade, t-shirtar eller lite tjockare långärmade. Själv går jag fortfarande i gamla skjortor, koftor, finstickade ylletröjor eller långärmade tajta t-shirtar. Lite flick-tant sådär på jobbet, och lite flum-tant hemma. Men så var jag på stan med treåringen (eh, dålig idé) och efter att ha jagat henne runt i några affärer vi hade ärenden till mutade jag henne med glass och gick in i en klädaffär. Bara för att titta. Kom ut med en halvt genomskinlig t-shirt i lös modell med tryck på. Kände mig väldigt uppdaterad.

Idag skulle jag ha den på jobbet. Linne under eftersom den var genomskinlig, jeans till eftersom det matchade stilen (tror jag) och kofta till för att det var kallt och jag är frusen. Det blev inte bra, såg jag när jag kom till jobbet (jag är inte en sån som hinner titta mig i spegeln hemma på morgonen). Vitt linne under ser bara konstigt ut (syns inte så bra på bilden), borde tagit ett svart. Och koftan till passar verkligen inte alls i färgen. Tyckte ändå jag var smart som undvek mina två gråa koftor, eftersom det borde skära sig med tröjans brun-svarta färg. Jag har nog egentligen ingen som passar till. Men jag gillar tröjan i alla fall, det är ju t.o.m. en fågel på den. Den tänder ett litet hopp om att hinna med sig själv.

Poserar framför tvättsträcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar