måndag 16 april 2012

Skor som gått ett par mil (typ 10)

Ok, nu måste jag verkligen gå och lägga mig, jag ska ta ett tåg som går kl 06 imorgon bitti. Men det är så jäkla jobbigt att planera klädsel när man ska iväg och måste se extra representativ ut. Jag undkom strykplågan, men jag var tvungen att rota länge i garderoben, skrubba bort några fläckar och sy lite. Stylist är inte min dolda talang. Funkar en kavaj med volang till en randig lite strikt kjol? Och kommer jag frysa i de här kläderna när jag måste klara mig utan de dubbla ylletröjorna? Och ska jag välja stövlar med hög klack som får mig att känna mig lite proffsig, men som kanske ger mig ont i fötterna? Eller lite bekvämare, men lätt trasiga, stövlar.

Skovalet överlåter jag till morgonen, faktiskt. Men det lutar åt de sköna trasiga.

Sköna stövlar och trassliga sladdar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar